- Dane wtyczki
- Wymagania
- Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
- Połączenie z Comarch ERP Optima
- Połączenie z BaseLinker
- Katalog produktów w BaseLinker
- Synchronizuj ceny wariantów produktów
- W jaki sposób chcesz powiązać cenniki?
- W jaki sposób chcesz powiązać produkty z BaseLinker z zasobami w magazynie Comarch ERP Optima?
- Czy chcesz synchronizować ceny tylko wybranych zasobów zawierających?
- Czy produkt musi posiadać określony atrybut?
- Chcesz przeliczać cenę na podstawie wartości znajdującej się w atrybucie?
- Chcesz zweryfikować cenę minimalną/maksymalną na podstawie atrybutu?
AKTUALIZACJA CEN Z WYBRANEGO CENNIKA COMARCH ERP OPTIMA DO BASELINKER
Dane wtyczki
Kod wtyczki: OPT_CAI_COM_PRC_BLK_100
Wymagania
- Dostępne wolne moduły: Handel lub Handel Plus oraz Kasa/Bank lub Kasa/Bank Plus
- Zainstalowany EndPoint
- Stały dostęp do internetu
- Poprawna konfiguracja
Pytania ze scenariusza
Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Wybranie sposobu uruchomienia integracji (VER_STD_v100.0)
Funkcja pozwala nam na ustawienie trybu pracy integracji.
Uruchomienie automatyczne umożliwia ustawienie:
- przedziału czasowego pomiędzy zakończeniem a ponownym uruchomieniem integracji,
- dni działania integracji (np. tylko dni robocze),
- (opcjonalnie) godziny uruchomienia integracji (np. w godzinach pracy 7 – 15).
Uruchomienie ręczne integracji
Wybranie opcji synchronizacji manualnej wymaga od użytkownika kliknięcia przycisku “Uruchom teraz” przed każdym uruchomieniem iteracji. Przycisk znajduje się w głównym panelu integracji.
Uruchomienie integracji (VER_STD_v100.0)
Połączenie z Comarch ERP Optima
Przed rozpoczęciem konfiguracji scenariusza, mamy możliwość ustawienia połączenia z systemem ERP przy użyciu integratora.
Pobieramy integrator poprzez kliknięcie opcji “pobierz integrator (endpoint)” (VER_STD_v100.0)
Po pobraniu i zainstalowaniu programu na komputerze pojawi się opcja do wygenerowania tokenu rejestracyjnego, który będzie potrzebny do zarejestrowania pobranego integratora.
Generujemy integrator poprzez kliknięcie “generuj token rejestracyjny” (VER_STD_v100.0)
Następnie token zostaje wygenerowany kopiujemy go klikając “skopiuj do schowka” i wklejamy do integratora.
W tym miejscu wklejamy skopiowany token
Ostatnim krokiem jest połączenie do systemu ERP w tym celu :
- Do pola Comarch Optima User podajemy nazwę użytkownika
- Jeśli posiadamy hasło uzupełniamy je do pola Password
- Wpisujemy nazwę firmy z systemu ERP do pola Company
- Wybieramy moduły, które posiadamy (wymagany jest podstawowo handel oraz kasa/bank)
Jeśli uzupełnimy wszystkie dane klikamy 1. Test połączenia do Comarch Optima po poprawnym połączeniu klikamy 2. Zapisz. Od tego momentu mamy poprawnie skonfigurowane połączenie do systemu ERP.
Połączenie z BaseLinker
W tym miejscu należy wprowadzić klucz API z konta BaseLinker.
Token pobieramy przechodząc w Moje konto -> API następnie klikamy Kopiuj do schowka
Pobranie tokenu API z BaseLinker (10.10.2021)
Następnie wklejamy do pola w scenariuszu konfiguracyjnym
Uzupełnienie tokena API (VER_STD_v100.0)
Katalog produktów w BaseLinker
W tym miejscu podajemy nazwę katalogu w którym znajdują się produkty do aktualizacji cen. Do scenariusza w polu tekstowym należy wprowadzić dokładną nazwę (wielkość liter w nazwie ma znaczenie).
W celu pobrania nazwy katalogu w systemie Baselinker z menu bocznego wybieramy zakładkę Produkty, następnie Ustawienia. W górnym menu mamy wybraną zakładkę Katalogi. Kopiujemy nazwę katalogu z produktami które będziemy aktualizować.
Pobranie nazwy katalogu (10.10.2021)
Z przykładu powyżej mamy dostępny katalog o nazwie Domyślny w scenariuszu konfiguracyjnym, wklejamy/wpisujemy tą nazwę do odpowiedniego pola.
Wprowadzenie nazwy katalogu (VER_STD_v100.0)
Jeżeli we wcześniejszym kroku wprowadziliśmy poprawny klucz API, integracja pobierze listę dostępnych katalogów, aby ją otworzyć klikamy w niebieską lupę obok pola do wprowadzenia nazwy.
Otworzy się lista z której wybieramy katalog potrzebny do synchronizacji.
Wybranie nazwy katalogu z look up’a (VER_STD_v100.0)
Synchronizuj ceny wariantów produktów
Opcja umożliwia decyzję odnośnie do obsługi produktów posiadających warianty po stronie E-commerce - w tym przypadku BaseLinker.
Opcje synchronizacji cen wariantów produktów (VER_STD_v100.0)
Użytkownik ma do wybrania następujące opcje:
Nie (ustawienie domyślne) w takim przypadku będą synchronizowane jedynie ceny głównych produktów w systemie BaseLinker.
Tak - możliwe będzie synchronizowanie zdefiniowanych cen wariantów produktów, integracja będzie je odnajdywać po wybranym sposobie powiązania produktów (opisane w pytaniu W jaki sposób chcesz powiązać produkty z BaseLinker z zasobami w magazynie Comarch ERP Optima?)
W jaki sposób chcesz powiązać cenniki?
W tym miejscu należy określić w jaki sposób będziemy powiązywać cenniki pomiędzy dwoma systemami
Opcje powiązania cenników (VER_STD_v100.0)
Jeżeli w systemie Comarch ERP Optima posiadamy zdefiniowane cenniki możemy je powiązać z cennikami w BaseLinker. Dzięki temu ustalimy które ceny mają być ustawione na produktach w systemie docelowym. W celu konfiguracji mapowania musimy uzupełnić następujące pola :
-
Nazwa cennika w BaseLinker - w tym miejscu wybieramy nazwę cennika, którą wykorzystujemy po stronie BaseLinker, istnieje możliwość wybrania wartości poprzez LookUp.
-
Cennik w Comarch ERP Optima - tutaj określamy z którego miejsca będziemy pobierali cenę produktu. Jeśli wybierzemy wartość Cennik odwołujemy się do fizycznie zdefiniowanego cennika w systemie Comarch ERP Optima, mamy również możliwość aktualizacji ceny która jest określona w polu własnym, w tym celu wybieramy z listy rozwijanej opcję Pole Własne.
-
Nazwa cennika/atrybutu - w zależności od wybranej opcji w kolumnie Cennik w Comarch ERP Optima podajemy nazwę Cennika / Pola Własnego. Wielkość liter we wprowadzonej nazwie jest istotna. Mają poprawnie skonfigurowany EndPoint SellintegroDlaComarchOptima, możemy skorzystać z LookUp przy wyborze cennika/atrybutu.
-
Typ ceny - możliwość uzupełnienia tego pola pojawi się jedynie w momencie pracy na polach własnych. Opcja służy nam do zdefiniowania jaki typ ceny znajduje się w atrybucie. Ze względu, że pole własne przyjmuje jedynie wartość liczbową musimy określić, czy to jest cena brutto czy netto.
Przykładowe powiązanie cenników z użyciem pól własnych (VER_STD_v100.0)
W jaki sposób chcesz powiązać produkty z BaseLinker z zasobami w magazynie Comarch ERP Optima?
Funkcjonalność powiązania produktów służy nam do zdefiniowania po jakich parametrach chcemy wyszukiwać produkty pomiędzy systemami.
W pierwszej kolejności klikamy przycisk Dodaj wiersz następnie z list rozwijanych wybieramy parametry po których będziemy identyfikować produkty.
Przykładowe powiązania produktów (VER_STD_v100.0)
-
Parametry Baselinker
-
Scenariusz / BaseLinker
- Nazwa / Nazwa produktu
- SKU / SKU
- EAN / EAN
-
-
Jak otworzyć kartę produktu w BaseLinker ?
Po zalogowaniu do systemu z menu bocznego wybieramy opcję Produkty następnie Lista produktów. Wyświetli się lista produktów w celu sprawdzenia czy na danej pozycji mamy uzupełnione wymagane wartości, wyszukujemy produkt i klikamy w jego nazwę wtedy otworzy się karta produktu.
Karta produktu w BaseLinker (10.10.2021)
-
Parametry Comarch ERP Optima
-
Scenariusz / Comarch ERP Optima
- Kod / Kod
- EAN / EAN
- Nr katalogowy / Nr katalogowy
- Kod u dostawcy / Kod u dostawcy
- PLU / PLU
- Kod producenta / Kod producenta
- Nazwa / Nazwa
-
-
Jak otworzyć kartę produktu w Comarch ERP Optima ?
Po otwarciu i zalogowaniu do programu przechodzimy do zakładki Handel następnie Zasoby . Wyświetli się lista towarów, aby zweryfikować wybraną pozycję klikamy na nią podwójnie po czym otworzy się kartoteka danego towaru.
- Kod / EAN / Nazwa / Nr katalogowy znajdziemy w zakładce Ogólne
- Kod producenta / Kod u dostawcy / PLU znajdziemy w zakładce Dodatkowe
Kartoteka towaru Comarch ERP Optima (wersja 2021.1.1.713)
Konfiguracja większej ilości powiązań ma zastosowanie w przypadku kiedy na przykład w systemie E-commerce część naszych produktów posiada kod SKU pozostałe kody EAN, natomiast po stronie ERP wszystkie produkty mają oba parametry. W takim przypadku ustawienie należy przeprowadzić w następujący sposób
Przykład mapowania produktów (VER_STD_v100.0)
Czy chcesz synchronizować ceny tylko wybranych zasobów zawierających?
W poniższej funkcjonalności, znajduje się kilka pytań dzięki którym mamy możliwość wyfiltrowania produktów, których ceny mają być zaktualizowane w systemie docelowym.
Czy produkt musi posiadać określony atrybut?
Funkcja ta pozwala na wyodrębnienie zasobów do aktualizacji cen tylko na te, które będą posiadały przypisany odpowiedni Atrybut po stronie systemu Comarch ERP Optima.
Opcje do wybrania (VER_STD_v100.0)
Konfiguracja umożliwia Nam wybranie jednej z dwóch opcji:
-
Nie (Ustawienie domyślne) - wybierając tą opcję zostaną zsynchronizowane wszystkie ceny niezależnie od przypisanych atrybutów.
-
Tak - podaj nazwę atrybutu - wybierając tą opcję do pola tekstowego konieczne jest wprowadzenie nazwy atrybutu po którym będziemy synchronizować ceny produktów.
Jest możliwość podania kilku atrybutów towaru np. atrybut1,atrybut2,atrybut3…
- Jak sprawdzić dostępne cechy w Comarch ERP Optima?
Po otwarciu i zalogowaniu się do programu przechodzimy do zakładki Ogólne następnie wybieramy pole Atrybuty. Otworzy się lista dostępnych atrybutów z tego poziomu mamy również możliwość tworzenia własnych atrybutów.
Wyszukanie dostępnych atrybutów towarów (wersja 2021.1.1.713)
Chcesz przeliczać cenę na podstawie wartości znajdującej się w atrybucie?
Opcja umożliwia modyfikowanie ceny produktów o wartość, którą zdefiniujemy w atrybucie. W celu konfiguracji należy zaznaczyć odpowiedni checkbox i w polu tekstowym wprowadzić wartość atrybutu w którym mamy zdefiniowaną liczbę.
Opcje modyfikowania ceny produktu (VER_STD_v100.0)
Jeżeli chcemy przeliczać cenę znajdującą się w systemie ERP, możemy skorzystać z dostępnych opcji działających zgodnie z opisem. W innym wypadku nie należy zaznaczać żadnego pola.
- Dodawaj wartość z atrybutu o nazwie
- Odejmuj wartość z atrybutu o nazwie
- Przemnóż przez wartość atrybutu o nazwie
- Podziel przez wartość z atrybutu o nazwie
Chcesz zweryfikować cenę minimalną/maksymalną na podstawie atrybutu?
Opcja umożliwia ustawienie ceny minimalnej / maksymalnej towaru.
Opcje Konfigurowania ceny minimalnej i maksymalnej (VER_STD_v100.0)
-
Weryfikuj minimalną cenę na podstawie atrybutu o nazwie funkcja umożliwia ustawienie ceny minimalnej dzięki czemu nie zostanie przesłana niższa cena niż ta określona w atrybucie.
-
Weryfikuj maksymalną cenę na podstawie atrybutu o nazwie funkcja umożliwia ustawienie ceny maksymalnej dzięki czemu nie zostanie przesłana większa cena niż ta określona w atrybucie.
Konfiguracja wymaga zaznaczenia odpowiedniego checkboxa oraz podania nazwy pola własnego, jeśli nie chcemy weryfikować brzegowych cen checkbox’y muszą zostać odznaczone. Dodatkowo jeśli mamy poprawnie skonfigurowane połączenie z końcówką SellintegroDlaComarchOptima możemy wybrać nazwę atrybutu z użyciem LookUp.