- Dane wtyczki
- Wymagania
- Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
- Połączenie z Subiekt GT
- Połączenie z Baselinker
- Katalog produktów w BaseLinker
- Synchronizuj ceny wariantów produktów
- W jaki sposób chcesz powiązać cenniki?
- W jaki sposób chcesz powiązać produkty z BaseLinker z produktami w Subiekt GT?
- Czy chcesz synchronizować ceny tylko wybranych towarów?
- Chcesz przeliczać cenę na podstawie wartości znajdującej się w polu własnym?
- Chcesz weryfikować cenę minimalną/maksymalną na podstawie pola własnego?
AKTUALIZACJA CEN Z WYBRANEGO CENNIKA SUBIEKT GT DO BASELINKER
Dane wtyczki
Kod wtyczki: SGT_CAI_COM_PRC_BLK_100
Wymagania
- Wolną licencję na stanowisko w Subiekt GT
- Wolną licencję na SFERĘ dla Subiekta GT
- Dane logowania do bazy danych SQL
- Zainstalowany EndPoint
- Aktywna Sfera w momencie konfiguracji EndPointa
- Stały dostęp do internetu
- Poprawna konfiguracja
Pytania ze scenariusza
Czy chcesz, żeby integracja uruchamiała się automatycznie?
Wybranie sposobu uruchomienia integracji (VER_STD_v100.0)
Funkcja pozwala nam na ustawienie trybu pracy integracji.
Uruchomienie automatyczne umożliwia ustawienie:
- przedziału czasowego pomiędzy zakończeniem a ponownym uruchomieniem integracji,
- dni działania integracji (np. tylko dni robocze),
- (opcjonalnie) godziny uruchomienia integracji (np. w godzinach pracy 7 – 15).
Uruchomienie ręczne integracji
Wybranie opcji synchronizacji manualnej wymaga od użytkownika kliknięcia przycisku “Uruchom teraz” przed każdym uruchomieniem iteracji. Przycisk znajduje się w głównym panelu integracji.
Uruchomienie integracji (VER_STD_v100.0)
Połączenie z Subiekt GT
Przed rozpoczęciem konfiguracji scenariusza, mamy możliwość ustawienia połączenia z systemem ERP przy użyciu integratora.
Pobieramy integrator poprzez kliknięcie opcji “pobierz integrator (endpoint)” (VER_STD_v100.0)
Po pobraniu i zainstalowaniu programu na komputerze pojawi się opcja do wygenerowania tokenu rejestracyjnego, który będzie potrzebny do zarejestrowania pobranego integratora.
Generujemy integrator poprzez kliknięcie “generuj token rejestracyjny” (VER_STD_v100.0)
Następnie token zostaje wygenerowany kopiujemy go klikając “skopiuj do schowka” i wklejamy do integratora.
W tym miejscu wklejamy skopiowany token
Ostatnim krokiem jest połączenie do systemu ERP w tym celu :
- wybieramy SQL Server i podajemy dane logowania do bazy danych następnie klikany “Test połączenia do SQL Server”
- Następnie z listy rozwijanej wybieramy Podmiot, którym będziemy się łączyć do systemu, po czym wybieramy Operatora do logowania oraz Hasło (jeśli nie posiadamy pozostawiamy puste).
Po poprawnym połączeniu, podczas konfiguiracji będziemy mieli możliwość korzystania z look up’ów np. wybranie dostępnych pól własnych, magazynów co znacząco ułatwi konfigurację scenariusza.
Połączenie z Baselinker
W tym miejscu należy wprowadzić klucz API z konta BaseLinker.
Token pobieramy przechodząc w Moje konto -> API następnie klikamy Kopiuj do schowka
Pobranie tokenu API z BaseLinker (10.10.2021)
Następnie wklejamy do pola w scenariuszu konfiguracyjnym
Uzupełnienie tokena API (VER_STD_v100.0)
Katalog produktów w BaseLinker
W tym miejscu podajemy nazwę katalogu w którym znajdują się produkty do aktualizacji cen. Do scenariusza w polu tekstowym należy wprowadzić dokładną nazwę (wielkość liter w nazwie ma znaczenie).
W celu pobrania nazwy katalogu w systemie Baselinker z menu bocznego wybieramy zakładkę Produkty, następnie Ustawienia. W górnym menu mamy wybraną zakładkę Katalogi. Kopiujemy nazwę katalogu z produktami które będziemy aktualizować.
Pobranie nazwy katalogu (10.10.2021)
Z przykładu powyżej mamy dostępny katalog o nazwie Domyślny w scenariuszu konfiguracyjnym, wklejamy/wpisujemy tą nazwę do odpowiedniego pola.
Wprowadzenie nazwy katalogu (VER_STD_v100.0)
Jeżeli we wcześniejszym kroku wprowadziliśmy poprawny klucz API, integracja pobierze listę dostępnych katalogów, aby ją otworzyć klikamy w niebieską lupę obok pola do wprowadzenia nazwy.
Otworzy się lista z której wybieramy katalog potrzebny do synchronizacji.
Wybranie nazwy katalogu z look up’a (VER_STD_v100.0)
Synchronizuj ceny wariantów produktów
Opcja umożliwia decyzję odnośnie do obsługi produktów posiadających warianty po stronie E-commerce - w tym przypadku BaseLinker.
Opcje synchronizacji cen wariantów produktów (VER_STD_v100.0)
Użytkownik ma do wybrania następujące opcje:
Nie (ustawienie domyślne) w takim przypadku będą synchronizowane jedynie ceny głównych produktów w systemie BaseLinker.
Tak - możliwe będzie synchronizowanie zdefiniowanych cen wariantów produktów, integracja będzie je odnajdywać po wybranym sposobie powiązania produktów (opisane w pytaniu W jaki sposób chcesz powiązać produkty z BaseLinker z asortymentem w magazynie Subiekt Nexo PRO?)
W jaki sposób chcesz powiązać cenniki?
W tym miejscu mamy możliwość wyboru sposobu powiązania cenników
Opcje synchronizacji cenników (VER_STD_v100.0)
Jeżeli w systemie Subiekt GT posiadamy zdefiniowane cenniki możemy je powiązać z cennikami w BaseLinker. Dzięki temu ustalimy które ceny mają być ustawione na produktach w systemie docelowym. W celu konfiguracji mapowania musimy uzupełnić następujące pola :
-
Nazwa cennika w BaseLinker - w tym miejscu wybieramy nazwę cennika, którą wykorzystujemy po stronie BaseLinker, istnieje możliwość wybrania wartości poprzez LookUp.
-
Cennik w Subiekt GT - tutaj określamy z którego miejsca będziemy pobierali cenę produktu. Jeśli wybierzemy wartość Cennik odwołujemy się do fizycznie zdefiniowanego cennika w systemie Subiekt GT, mamy również możliwość aktualizacji ceny która jest określona w polu własnym, w tym celu wybieramy z listy rozwijanej opcję Pole Własne.
-
Nazwa cennika/pola własnego - w zależności od wybranej opcji w kolumnie Cennik w Subiekt GT podajemy nazwę Cennika / Pola Własnego. Wielkość liter we wprowadzonej nazwie jest istotna.
-
Typ ceny - możliwość uzupełnienia tego pola pojawi się jedynie w momencie pracy na polach własnych. Opcja służy nam do zdefiniowania jaki typ ceny znajduje się nim znajduje. Ze względu, że pole własne przyjmuje jedynie wartość liczbową musimy określić, czy to jest cena brutto czy netto.
Przykład powiązania cenników z użyciem pól własnych (VER_STD_v100.0)
Jak dodać cennik w Subiekcie GT ?
Po zalogowaniu do systemu, przechodzimy do zakładki Widok następnie Administracja -> Parametry. W polu wyszukiwania wpisujemy Towary i usługi. Otwieramy okno wyszukanej pozycji. Następnie przechodzimy do zakładki Ceny, gdzie wybierając przycisk Dodaj w tabeli Ceny sprzedaży możemy dodać nowy cennik.
W jaki sposób chcesz powiązać produkty z BaseLinker z produktami w Subiekt GT?
Funkcjonalność powiązania produktów służy nam do zdefiniowania po jakich parametrach chcemy wyszukiwać produkty pomiędzy systemami. W pierwszej kolejności klikamy przycisk Dodaj wiersz następnie z list rozwijanych wybieramy parametry po których będziemy identyfikować produkty.
Dodanie wiersza do tabeli (VER_STD_v100.0)
Przykładowe Opcje do mapowania po stronie Baselinkera
- SKU
- EAN
- Nazwa
Jak otworzyć kartę produktu w BaseLinker ? Po zalogowaniu do systemu z menu bocznego wybieramy opcję Produkty następnie Lista produktów. Wyświetli się lista produktów w celu sprawdzenia czy na danej pozycji mamy uzupełnione wymagane wartości, wyszukujemy produkt i klikamy w jego nazwę wtedy otworzy się karta produktu.
Karta produktu w BaseLinker (30.11.2021)
Parametry Subiekt GT
- Nazwa
- Symbol
- Podstawowy kod kreskowy
- PLU
Jak otworzyć kartę produktu w Subiekt GT ?
Po otwarciu i zalogowaniu do programu przechodzimy do zakładki Widok następnie Kartoteki i wybieramy Towary i usługi. Wyświetli się lista towarów, aby zweryfikować wybraną pozycję klikamy na nią podwójnie po czym otworzy się kartoteka danego towaru.
- Symbol oraz Nazwę znajdziemy w zakładce Podstawowe
- Podstawowy kod kreskowy oraz kod PLU znajdziemy w zakładce Urządzenia
- Pole Własne znajdziemy w zakładce Własne
Kartoteka towaru Subiekt GT (wersja 1.67HF4)
Konfiguracja większej ilości powiązań ma zastosowanie w przypadku kiedy na przykład w systemie E-commerce część naszych produktów posiada kod SKU pozostałe kody EAN, natomiast po stronie ERP wszystkie produkty mają oba parametry. W takim przypadku ustawienie należy przeprowadzić w następujący sposób:
Przykład mapowania produktów (VER_STD_v100.0)
Ustawienie kolejności wierszy ma kluczowe znaczenie, ponieważ są one priorytetyzowane od góry. W naszym przykładzie w pierwszej kolejności będzie użyte powiązanie SKU-Symbol następnie EAN-podstawowy kod kreskowy, ewentualna zmiana priorytetu polega na przeciągnięciu wiersza na dowolne miejsce przy użyciu ikonki czterech kresek znajdujących się po lewej stronie każdego wiersza.
Czy chcesz synchronizować ceny tylko wybranych towarów?
Funkcja ta pozwala na wyodrębnienie cen wybranych towarów do synchronizacji tylko na te, którym przypiszemy cechę po stronie systemu Subiekt GT.
Czy towar musi posiadać określoną cechę?
Funkcja ta pozwala na wyodrębnienie towarów do synchronizacji tylko na te, którym przypiszemy cechę po stronie systemu Subiekt GT.
Opcje do wybrania (VER_STD_v100.0)
Konfiguracja umożliwia Nam wybranie dwóch opcji :
-
Nie (ustawienia domyślne) - wybierając tą opcje zostaną zsynchronizowane wszystkie towary niezależnie od szczegółowych parametrów produktu w tym przypadku cech.
-
Tak - podaj nazwę cechy - wybierając tą opcję, konieczne jest podanie nazwy cechy zdefiniowanej w Subiekcie GT. Przy synchronizacji będą aktualizowane ceny towarów do których zdefiniowana cecha będzie przypisana.
Jest możliwość podania kilku cech towarów np. cecha1,cecha2,cecha3…
- Jak sprawdzić dostępne cechy w Subiekcie GT
Po otwarciu i zalogowaniu do programu przechodzimy do zakładki Widok następnie Administracja i Słowniki. Do pola wyszukiwania wpisujemy Cechy towarów i klikamy w wyszukaną opcję. Otworzy się lista dostępnych cech towarów z którym możemy skorzystać, ewentualnie dodać własne.
Wyszukanie dostępnych cech towarów (wersja 1.67HF4)
Zamiast wpisywania cechy ręcznie, jest opcja skorzystania z look up’a. W tym wypadku obok pola tekstowego klikamy w zieloną lupę i otworzy się okno z listą zdefiniowanych cech w systemie Subiekt GT.
Czy towar musi posiadać konkretne oznaczenia?
Opcja pozwala na synchronizacje towarów w zależności od przypisanego oznaczenia. Umożliwia to Nam na zdefiniowane na przykład które produkty są tylko do sprzedaży w sklepie internetowym.
Konfiguracja polega na wybraniu odpowiedniej z dostępnej opcji.
-
Wybranie opcji Nie (ustawienie domyślne) zachowuje się standardowo i przesyła ceny wszystkich towarów bez uwzględniania dodatkowych parametrów.
-
Wybranie opcji Towar musi posiadać WSZYSTKIE następujące oznaczenia będzie skutkowało rozwinięciem opcji dodatkowej w celu zdefiniowania z jakim oznaczeniem towary mają być aktualizowane.
Opcje do wyboru (VER_STD_v100.0)
Jak sprawdzić które towary posiadają wybrane oznaczenie
Po otwarciu i zalogowaniu do systemu przechodzimy do zakładki Widok następnie Kartoteki i Towary i usługi. Nad listą towarów mamy opcję filtrowania, wyszukujemy filtr z oznaczeniem i możemy sprawdzić które towary mają któreś z oznaczeń dostępnych w konfiguracji :
- Pozycja do sklepu internetowego
- Pozycja do serwisu aukcyjnego
- Pozycja do sprzedaży mobilnej
Jak ustawić oznaczenie na towarze w Subiekcie GT?
W celu ustawienia oznaczenia na towarze, musimy otworzyć kartotekę towaru (Widok -> Kartoteki -> Towary i usługi) następnie przechodzimy do zakładki Opis i zaznaczamy checkbox przy wybranych oznaczeniach.
Ustawianie oznaczeń na towarze (wersja 1.67HF4)
Chcesz przeliczać cenę na podstawie wartości znajdującej się w polu własnym?
Opcja umożliwia modyfikowanie ceny produktów o wartość, którą zdefiniujemy w polu własnym. W celu konfiguracji należy zaznaczyć odpowiedni checkbox i w polu tekstowym wprowadzić wartość pola własnego w którym mamy zdefiniowaną liczbę.
Opcje modyfikowania ceny produktu (VER_STD_v100.0)
Jeżeli chcemy przeliczać cenę znajdującą się w systemie ERP, możemy skorzystać z dostępnych opcji działających zgodnie z opisem. W innym wypadku nie należy zaznaczać żadnego pola.
- Dodawaj wartość z pola własnego o nazwie
- Odejmuj wartość z pola własnego o nazwie
- Przemnóż przez wartość pola własnego o nazwie
- Podziel przez wartość z pola własnego o nazwie
Chcesz weryfikować cenę minimalną/maksymalną na podstawie pola własnego?
Opcja umożliwia ustawienie ceny minimalnej / maksymalnej towaru.
Opcje Konfigurowania ceny minimalnej i maksymalnej (VER_STD_v100.0)
-
Weryfikuj minimalną cenę na podstawie pola własnego o nazwie funkcja umożliwia ustawienie ceny minimalnej dzięki czemu nie zostanie przesłana niższa cena niż ta określona w polu własnym.
-
Weryfikuj maksymalną cenę na podstawie pola własnego o nazwie funkcja umożliwia ustawienie ceny maksymalnej dzięki czemu nie zostanie przesłana większa cena niż ta określona w polu własnym.
Konfiguracja wymaga zaznaczenia odpowiedniego checkboxa oraz podania nazwy pola własnego, jeśli nie chcemy weryfikować brzegowych cen checkbox’y muszą zostać odznaczone. Dodatkowo jeśli mamy poprawnie skonfigurowane połączenie z końcówką SellintegroDlaSubiekt możemy wybrać nazwę atrybutu z użyciem LookUp.